top of page

בעיות עצבים וכעסים פוגעות בקרובים לנו ביותר

עודכן: 13 במרץ


בעיות עצבים וכעסים פוגעות בקרובים לנו ביותר


אם אתם סובלים מבעיות עצבים וכעסים אולי שמתם לב שהן מאד סלקטיביות. אני בטוח שיש אנשים בחיים שלכם שאם תאמרו להם שאתם שוקלים להצטרף לסדנא לניהול כעסים על מנת לטפל בבעיות העצבים שלכם, הם יגידו שאתן ממש לא בכיוון. שאתם האדם הכי רגוע ונחמד שהם מכירים ושאתם עושים טעות. ומהצד השני יש כאלו שיאמרו לכם שבעיות העצבים שלכם חמורות כדי שהם יסמנו לכם גבול אם לא תטפלו בהן. מדוע זה קורה ואיך זה קורה שיש פער כל כך משמעותי בין השניים? הנה:


כעס - אצל כל אחד מאיתנו הוא בא לידי ביטוי אחרת

לכל אחד יש את "סגנון" הכעס המרכזי שלו. יש כאלו שמבטאים אותו בצעקות, יש כאלו בשתיקות רועמות, יש כאלו בביקורתיות משמעותית. הדבר החשוב להבין הוא שיש שם עוצמות מאד חזקות. אלא, שלא כל מקום הוא מקום בטוח להתנהג כך. נניח שאתם צועקים בכל פעם שאתם כועסים ושאתם שכירים במקום העבודה שלכם. אם תצעקו שם בעבודה בעיות העצבים האלו יכולות לגרום גם לפיטורים שלכם נכון? לכן, שם לא תרשו לעצמכם להתנהג כך. זה לא אומר שלכולם העבודה היא מקום לא בטוח משום שאם אתם עצמאיים לדוגמא או מנהלים בכירים בעבודה, או שאתם מחזיקים בתפקיד חשוב ונדרש, זה כנראה כן יהיה המקום הבטוח עבורכם להתפרץ.


זוגיות וילדים - מציבים לכם מראה מול הפנים

ברוב המכריע של המקרים המקום הבטוח ביותר הוא הזוגיות והילדים למי שיש. כל עוד בן או בת הזוג לא מסמנים גבול ואומרים לכם שיש לכם בעיות עצבים ושאתם חייבים לטפל בהם הם תמיד יהיו המקום הבטוח. אגב, ילדים הם המקום הכי בטוח בדרך כלל. מדוע? משום שאין להם אפילו את הכוח כמו שיש לבני ובנות הזוג לעזוב אם זה לא ישתנה. ואם תחשבו על כך, יש שם בדרך כלל ילד אחד שמטריף אתכם יותר מהשאר. הרבה פעמים אנשים עם בעיות ניהול כעס קוראים להם הילדים "המאתגרים" או "המיוחדים".


בעיות עצבים - מהו המקור שלהן?

אבל כל זה גם יכול מאד לבלבל משום שבחוויה שלנו אנחנו אנשים מאד רגועים כמעט בכל זירה בחיים שלנו למעט הזוגיות או ההורות. ואז זה יכול להיראות כאילו בעיות העצבים שלנו נובעות מהם. אולי הם בכלל אשמים במה שקורה לנו כי רק הם אלו שמטרילים אותנו. זה לוקח זמן להבין שמקורן של בעיות העצבים הם בעיקר בנו. זה לא נעים להכיר בכך כי זה שם עלינו זרקור "שלילי" , שאנחנו עם "בעיה" שדורשת טיפול.


בעיות עצבים וכעסים - עד כאן!

במחצית מהמקרים שמגיעים אלינו למרכז דולב, מגיעים לטפל בבעיות העצבים לאחר שזה כבר מגיע לקצה. כשהצד השני אומר "עד כאן!" . או שאנחנו מטפלים בזה או שהם לא יישארו איתנו יותר. וזה הופך אותם למקום הרבה פחות בטוח לפרוק את הכעס והופך לגורם משמעותי שמניע אותנו לעשות שינוי. כי אותם אנחנו לא רוצים לאבד בדרך כלל. זה בדיוק מה שקרה לי לפני שנים רבות כשאשתי אמרה לי שהיא רוצה להתגרש אם לא אטפל בבעיות העצבים שלי. אני מודה על כך עד היום משום שזה שינה את חיי (וגם סיפק לי בספו של דבר מקצוע מספק ודרך חדשים לחיים טובים)


זו התפקחות שיש בה דרמה ולפעמים זה קורה על סף פרידה או פרידה בפועל אבל הבשורה הטובה היא שזה משתנה במהירות. כשמחליטים לטפל בבעיות העצבים, הן משתנות בתוך זמן קצר ממש תוך החודשיים של הסדנא. וזה נותן תקווה מחודשת לכם וגם לאלו שחיים אתכם והגלגל בדרך כלל מתהפך. זה הסיפור הקלאסי.


אז כרגיל, אתם רק צריכים להחליט לטפל בבעיות העצבים ובהתפרצויות הכעס , אנחנו נעניק לכם את הכלים הכי טובים לשינוי מהיר ויעיל של החיים. זה קורה מהר כי המוח שלנו תומך בשינוי ומסגל אותו כשנותנים לו חלופות.


עמית


למידע על הסדנאות הקרובות לניהול כעס לחצו כאן

למידע על הסדנא הדיגיטלית לניהול כעסים בהורות לחצו כאן

למידע ורכישה של הספר הפיסי "לפרוץ את הדרך - המדריך לניהול כעס" לחצו כאן

למידע ורכישה של הספר הדיגיטלי "לפרוץ את הדרך - המדריך לניהול כעס" לחצו כאן

לבדיקה מבוססת מחקר של רמת הכעס שלכם לחצו כאן

167 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page